RECENZIA: Murder Inc. – Povolení Zabíjet (2016)

České vydavateľstvo Support Underground už vydalo od svojho založenia nejeden kvalitný album. Medzi tie vydarenejšie môžeme určite zaradiť aj aktuálny počin thrashovej bandy MURDER INC. Jedná sa o mladú kapelu či už vekovým priemerom členov, alebo aj rokom založenia. S niekoľkými personálnymi obmenami fungujú od roku 2011 a ich diskografiu tvorí splitko s kapelou VALURY a mini-album „Je Čas Zemřít!“ z roku 2014. Po dvoch rokoch prichádza berounské kvarteto s novým počinom „Povolení Zabíjet“, tak si ho poďme priblížiť.

Po uchopení digipacku do ruky ihneď na prvý pohľad zaujme drsný coverart, ktorý však vyčarí úsmev na tvári. Ten má na svedomí Martin Mareš alias „Máma“ z pražskej úderky BAJONET. Krv, vyliezajúce vnútornosti a násilie – presne to sa vám vybaví pred očami, keď vložíte disk do prehrávača. Novinka obsahuje celkovo šesť skladieb, ktoré odsýpajú prevažne v rýchlom tempe. Úvodné inštrumentálne intro „Ve Stínu Lži“ roztočí osemnásť-minútový kolotoč a verte tomu, že to bude poriadne divoká jazda. Nečakajte žiadne novátorstvo ani pokusy o experimenty. Chalani z MURDER INC. na nahrávke predvádzajú surový thrash metal zo starej školy európskeho strihu. Mini-album sa pýši výborným zvukom, o čo sa vo svojom štúdiu Davos postaral sám Jindřich Tománek známy pod prezývkou Otyn.

Jednoduché, ale úderné texty napísané v rodnej reči sa zaoberajú rôznymi témami. Kapela nás oboznámi s myšlienkovými pochodmi sériového vraha („Pátá Oběť„), zavedie nás hlboko do temného lesa, kde kanibali praktikujú svoj krvavý „Rituál“ a v ostatných songoch sa o slovo prihlási aj kritika dnešnej skazenej spoločnosti a dopadu jej chorého konania na naše životy. Ako som už spomínal, skladbám kraľujú zbesilé rytmy. Jednotlivé kompozície obsahujú veľmi ľahko zapamätateľné gitarové motívy, ktoré sa vám vryjú do pamäte po pár vypočutiach. V tomto smere je najvýraznejším kúskom na novinke song „Rituál„. Začína chytľavou vyhrávkou a v strehu vás udrží aj neustála zmena tempa. Mrzí ma, že kapela nepoužila rovnaký vzorec aj pri zvyšných piesňach alebo sa viac nepohrala s atmosférou. Určite by to nebolo na škodu.

Čo sa týka hráčskych výkonov, chalanom nemám absolútne čo vytknúť. Svoje nástroje ovládajú ako starí harcovníci aj napriek tomu, že s výnimkou technicky zdatného gitaristu Lukáša ešte nedosiahli ani hranicu dvadsiatich rokov. Gitary chrlia jeden ostrý riff za druhým a trúfnu si aj na nejedno sólo. Celej nahrávke vládne agresívny (miestami mierne blackový) spevácky prejav vokalistu Petra, ktorý je však jasne zrozumiteľný aj napriek rýchlemu frázovaniu. Dôležitou zložkou sú samozrejme surovo znejúce bicie, spoza ktorých predvádza svoju ofenzívnu paľbu (v tom čase) len šestnásťročný bubeník Fanda. Snáď ako jediné mínus by som uviedol na môj vkus až moc nevýraznú basgitaru. Škoda, že nedostala viac priestoru, dozaista by oživila štruktúru skladieb.

Povolení Zabíjet“ obsahuje silné momenty aj pár menších nedostatkov. Každopádne sa jedná o svieži thrash-metalový počin nabitý dynamickými skladbami s nesmiernou energiou a odporúčam ho každému správnemu thrasherovi!

Zoznam skladieb:

1. Ve stínu lži
  2. Pátá oběť